![Bilde av Kanda Wienertoast, kampanje av Wera](https://wera.no/wp-content/uploads/2023/02/Kanda-case_Fremhevet-bilde-2560x1435.jpg)
Kanda / Digitalt
Elsker toast, men har ikke jern? Ikke noe problem!
Kanda er en familiebedrift med en lang tradisjon og historie. Deres røtter går helt tilbake til slutten av 1800-tallet. I desember 1976 ble den første toasten produsert hos Kanda. Den fikk navnet Kanda Wienertoast.
Kanda ønsket seg en skikkelig lansering inn mot vinterferien og teste ut annonsering i både nettaviser og i sosiale kanaler. Innsikt fra målgruppen viste at mange ikke hadde toastjern. Grunnlaget for kampanjen ble derfor å kommunisere at Kanda Wienertoast kan tilberedes på mange måter, deriblant i stekepanne og i ovnen, samtidig som den kan være et supert alternativ som turmat!
![Bilde av digitale annonser for Kanda Wienertoast](https://wera.no/wp-content/uploads/2023/02/Kanda_Ads-Facebook2-2560x1256.jpg)
![Kanda Wienertoast, toast blir digg på bålet](https://wera.no/wp-content/uploads/2023/02/Kanda_SoMe_Bal-2560x2560.jpg)
![Kanda Wienertoast, Hemmeligheten bak en god toast ligger i frysedisken](https://wera.no/wp-content/uploads/2023/02/Kanda_SoMe_Hemmeligheten-2560x2560.jpg)
![Kanda Wienertoast, toast blir digg i ovnen](https://wera.no/wp-content/uploads/2023/02/Kanda_SoMe_Stekeovn-2560x2560.jpg)
![Kanda Wienertoast, toast blir digg i stekepanna](https://wera.no/wp-content/uploads/2023/02/Kanda_SoMe_Stekepanne-2560x2560.jpg)
![Bilde av digitale annonser for Kanda Wienertoast](https://wera.no/wp-content/uploads/2023/02/Mackbook-Pro-3-Kanda-2560x1707.jpg)
Resultatet
Kampanjen ble markedsført via annonsering i Schibsted og Meta i perioden 20. februar til 13. mars. Den oppnådde til sammen 10.577 lenkeklikk, annonsene ble vist 2.778.947 ganger og nådde 1.073.728 personer i målgruppen 18-65+.