
FramTre / Film
Fra AT Skog og Hasås til FramTre – slik visualiserte vi den nye merkevaren
Da AT Skog, Hasås og svenske Lundgrens Hyvleri samlet seg under den nye merkevaren FramTre, fikk vi oppgaven med å lage profilfilmen som introduserte og visualiserte skiftet. Endringen ble offisiell 21. november 2025.
Bakgrunn
FramTre representerer konsernets mål om å posisjonere seg med én felles merkevare for sine industrielle datterselskaper, og signaliserer en helhetlig verdikjede fra skog til ferdig trelast/produkt.
Vårt bidrag
Vi utviklet manus, storyline og visuell profil for filmen, med fokus på å formidle det nye merkevareløftet. Vi hadde ansvar for hele produksjonen, fra manus, storyline og visuell retning til klipp, fargekorrigering, grafikk, lydarbeid og ferdigstilling av filmen i flere formater. Målet var å synliggjøre verdikjeden fra frø til ferdig produkt, løfte frem selskapets historie og styrke identitet og stolthet både internt og overfor kunder og samarbeidspartnere. I tillegg produserte vi logoanimasjoner som understøttet den nye identiteten visuelt og illustrerte sammenslåingen.
Trenger du film?
Send en henvendelse til henrik@wera.no