Hjem / Aktuelt / WERA rokerer i ledelsen og tar sats inn i 2024

Meny

Nyhetsbrev

Følg oss     Face  /  Insta  /  LI

WERA AS, som er Telemarks ledende reklame, trykkeri- og kommunikasjonshus, tar fart inn i det nye året med et sjakkgrep i ledelsen av selskapet. Kjersti Hole Haatveit og Dag Brekke-Rasmussen rokerer og bytter plass. Dag, som også tidligere har vært daglig leder i WERA, kommer nå tilbake som administrerende direktør. Kjersti Hole Haatveit blir ansvarlig for salg og får dermed mulighet til å jobbe langt mer aktivt ut i markedet med kundene.

Økt satsing og fokus på strategisk rådgivning, salg og kreativitet. Ny daglig leder i WERA, Dag Brekke-Rasmussen og Kjersti Hole Haatveit, strategisk rådgiver og salgsleder.

Vi har en offensiv strategi for 2024 og gleder oss til å brette opp ermene med økt fokuskommunikasjon, strategisk rådgivning og kreativitet, sier Kjersti Hole Haatveit. Nå gleder jeg meg til å være enda mer aktiv med WERA og Superlativ-teamet i markedet i Telemark og Vestfold. Superlativ i Bø, ble en del av WERA i 2022.

– Dette er et strategisk viktig grep for WERA som nå kan fokusere ytterligere på salg og kundereisen, sier Dag Brekke-Rasmussen. Gjennom vår stolte 129-årige historie har omstilling vært en del av vårt DNA. Vi har hele tiden ligget i forkant med å ta i bruk ny teknologi både på trykk- og byråtjenester.

Vår vilje og evne til omstilling gir oss mulighet til å være i forkant, og til å tilpasse WERA til et skiftende marked. Vi gjør endringene for best mulig å serve våre kunder ved å utvikle selskapet videre, sier Kjersti Hole Haatveit, som har hatt stafettpinnen som daglig leder i noen år. Hun overtok den nemlig fra Dag Brekke-Rasmussen i 2018. Hun blir nå strategisk rådgiver og salgsleder i WERA.

Dette vil innebære en bedre faglig ressursutnyttelse som vil frigi kraft og kreativitet, sier påtroppende daglig leder i WERA, Dag Brekke-Rasmussen.

Historie i veggene i 5. generasjon

Påtroppende daglig leder Dag Brekke-Rasmussen har lang fartstid i bransjen, og har vært i WERA siden starten i 2005. Han var før det daglig leder i Oluf Rasmussen AS. Som 5. generasjon i familiebedriften har han solid kunnskap og lang erfaring fra grafisk bransje, foruten bred administrativ og økonomisk kompetanse.

– Det skal bli spennende å tre inn i rollen som daglig leder. Wera er i dag en digital, kreativ bedrift i en rivende utvikling. Vi er nå et 360 graders kommunikasjonshus som kan tilby alle tjenester innen markedsføring, print/dekor, posisjonering, merkevarebygging, digitale tjenester, foto/film, HR, rådgivning og kommunikasjon. Det blir spennende å lede WERA i årene framover, sier Dag Brekke-Rasmussen.

Dag Brekke-Rasmussen kommer nå tilbake som administrerende direktør i WERA

Forsterker fokus på strategisk rådgivning, salg og kreativitet

WERA har mange gode kunder både innen offentlig forvaltning, industri og tjenesteytende sektorer som er i vekst og som har stort behov for strategisk rådgivning, HR og kommunikasjon. I et marked der mye er likt, er det viktig å finne x-faktoren og hjelpe kunden med kommunikasjon overfor sine kunder og målgrupper.

Kjersti Hole Haatveit er med sitt brede kontaktnett, solide erfaring og store engasjement rett person til å lede salgsarbeidet framover. Hennes kreative kompetanse innen salg, kommunikasjon og HR er en verdifull ressurs for WERA og for våre kunder, sier Dag Brekke-Rasmussen.

Energi og proaktivitet

Mer enn noen gang er det viktig å være proaktiv, omstillingsvillig og se muligheter. Vi ønsker å tilby våre kunder det beste innen kommunikasjon og synlighet i et marked som er i en rasende utvikling. Vårt fokus vil være å foredle og videreutvikle gode kunderelasjoner gjennom å være en framoverlent, åpen og fleksibel samarbeidspartner. Med den nye organiseringen tar vi pulsen på markedet og omstiller vi oss nok en gang. Vi har stor tro på at vi med dette frigjør energi, kompetanse og kunnskap til glede og nytte for våre kunder. Jeg gleder meg til oppgaven, sier Kjersti Hole Haatveit.

Kjersti Hole Haatveit trer inn i rollen som strategisk rådgiver og salgsleder.

– Vi har tro på at dette grepet vil gi oss økt kraft og fart. Vi har mange spennende prosjekter som vil kreve en toppmotivert organisasjon framover, som har muskler og guts til å levere mer enn det kundene forventer. Et marked i hurtig omstilling krever at vi er på ballen. Det skal vi være også i de neste 129 år. For her tar vi vår egen medisin; er omstillingsvillige, FRAMPÅ, og synlige i tøffe tider, avslutter Dag Brekke-Rasmussen.