fbpx
-
-
-

Elektro 4 – ny hjemmeside

Elektro 4 er en av de største leverandørene av elektrotjenester i regionen. De hadde en hjemmeside som ikke lenger levde opp til dagens standard.
Nettsiden representerte dem ikke på en god nok måte, og de ønsket å gjøre noen grep. Men hvilke?

Mål

Elektro 4 ønsket å vise at de satser på fremtiden, både gjennom ny teknologi og mennesker med høy kompetanse. Deres fokus er å øke relevant trafikk inn til hjemmesiden, fortsette å prestere godt i organiske søk og å fornye sin digitale profil.

Strategi

Når man har satt et mål, trenger man en strategi. I dette tilfellet tok vi utgangspunktet i målgruppen. Hva er viktig for dem? Hvordan kan vi gjøre det enklere for dem å finne riktig innhold?

Etter flere workshops besluttet vi å splitte siden, og gi relevant innhold til privatkunder og næringsdrivende hver for seg. La brukeren selv gjøre et valg og derfra enkelt finne det han trenger – enten det er et kontaktskjema eller relevant informasjon.

Profil

Gjennom å bruke Elektro 4 sine sentralfarger skiller vi mellom målgruppene, blått for privatkunder og grønt for næringsdrivende. Det er valgt et moderne og fremtidsrettet design, som passer godt for en teknologileverandør.

Hva synes Elektro 4?

Arbeidet med Reklamehuset Wera har vært grundig og gått over en lengre periode. Å lage en nettside er ikke lenger bare å kladde sammen noen fine bilder og litt tekst.

Andreas Sterner, Markedssjef

«I dag er nettsiden en større del av basen for bedriftens ansikt utad, og et viktig grunnlag for alt av markedsarbeid.

Vi har hatt mange gode diskusjoner underveis og synes nettsiden har blitt veldig bra og ikke minst en fremtidsrettet side som også kan utvikles videre i takt med behov», uttaler markedsansvarlig Andreas Sterner i Elektro 4.

Personer som har jobbet med dette prosjektet

Jan Kenneth Walmann
Grafisk designer
Hugo Stensrød Pedersen
Salg- & markedssjef
Adrian Thomassen
Webutvikler