Rå digital rådgiver

til Reklamehuset Wera så fort som fy. Vi er i all beskjedenhet et av regionens ledende reklamebyrå med eget trykkeri på huset. Nå trenger vi DITT digitale hode for å komplettere gjengen av 14 flinke og dedikerte folk i et kreativt miljø. Vi søker et godt digitalt hode som skal bli vår nye prosjektleder. Du kjenner de fleste mekanismer for moderne synlighet og…

Togkupe med sosiale medier

Toget til synlighet

En hører mange buzzord om dagen. Big Data, inbound marketing, content marketing, vlogging og mange flere begreper ligger klare. Dette kan gjøre enhver stressa og ivrig etter å hoppe på «toget til synlighet». Eller har du allerede hoppet på toget? Og hoppet av på siste stopp? Har du egentlig kommet frem? Dette er spørsmålet en må stille seg – fungerer det vi…

Toget til synlighet

Innhold er ditt kompass

Som man roper i skogen… Innhold må skape verdi Tenk på en nettside som en plakat som henger på et tre langt inne i skogen. Hver dag bruker du masse penger på å forklare veien dit. Det kalles markedsføring. Det er over 200 faktorer som bestemmer om din nettside skal dukke opp på første siden på Google.no. Google har roboter…

Bruk kundens ord og gjør det barnslig enkelt

Det er få ting som er så frigjørende og morsomt som å lytte til hva et barn har å si. Det er ofte tatt litt ut av sammenhengen og kanskje med vinklinger vi voksne ikke er helt forberedt på. Thomas blir fort engasjert når det gjelder kommunikasjon. Her er bilde fra frokostmøtet hos Reklamehuset Wera tirsdag 13. mars som handlet om…

Frustrerte kollegaer som lurer på hvordan dem skal få mest ut av markedskronene sine.

Hvordan få mest igjen av markedskronene?

Aldri før har vi hatt flere virkemidler for å nå kunder. Men hva skal man velge? To nøkkelord er viktigere enn andre: rett kanal og relevant informasjon. Vit hvor du kundene dine er Jo mer du vet om målgruppene dine, jo lettere er det å finne ut hvordan du best kan nå dem. Velg de kanalene som når best mulig frem til hver…

Inspirerende markedsføringstips

Et nytt år er kommet– og da følger naturligvis årets Primawera. Det bugner av tips innen markedsføring, men år har selve omslaget fått en «extreme makeover». I 2018 vil gode historier, relevant innhold og kreative kampanjeidéer være viktig for å tiltrekke seg nye kunder. Markedsføring er spennende, og kanskje overveldende for de fleste. Ser bedriften min godt…

Har du en plan for 2018?

Dersom du ikke har en plan for hvordan du skal benytte markedsbudsjettet det neste året, kan det raskt bli meget dyrt og ulønnsomt. Få mest ut av markedskroneneVi har laget et konsept som skal gi deg og din bedrift en Kickstart for det nye året. Kickstart 2018 er en workshop på ca 2 timer, designet for å finne ut hvordan du maksimerer effekten av ditt…

Hugo viser en god webside

Gode websider skaper verdi

En god nettside skaper verdi både for din bedrift og kundene dine. Godt og relevant innhold er det aller viktigste. Brukervennlighet og bra design er også viktig. Men ikke glem at nettsiden skal nå konkrete mål. Det fine med nettsider er at de enkelt kan forbedres og optimaliseres. Ønsker du å bli bedre på web, kan vi anbefale en gjennomgang av vår «Arbeidsbok…

Ellen Rulnes

Har du lyst til å lage egen bok?

Nordmenn er et bokelskende folk. Det er få steder det blir gitt ut og lest så mange ulike typer bøker som her i Norge. Til og med ungdommen liker best å lese store tekstmengder på papir. Har du et bokmanus liggende? Jobber du i en bedrift som snart feirer et jubileum? Er du medlem av et historielag med mye god lokalhistorie som…