Innhold er ditt kompass

Som man roper i skogen…

Rope i skogen

Innhold må skape verdi

Tenk på en nettside som en plakat som henger på et tre langt inne i skogen. Hver dag bruker du masse penger på å forklare veien dit. Det kalles markedsføring.

Det er over 200 faktorer som bestemmer om din nettside skal dukke opp på første siden på Google.no.

Google har roboter som sjekker hvem som er inne på hjemmesiden din, og om de er interesserte i det du forteller. Ergo; lager du dårlig innhold på hjemmesiden, får du ikke bare lite inspirerte lesere, men Google avslører deg og gir deg lavere rating.

I 2017 var video meget populært og er absolutt relevant i 2018. Men skal du inspirere samtidig som du dukker opp på søk, må du ha et godt innhold.

Digitalt gjenbruk

All trafikk skal lede til et sted – hjemmesiden din. Derfor bør du fylle opp hjemmesiden med informasjon som gir merverdi. Tenk service, opplæring, alle svar som kundeservice kan besvare. Du kan gjenbruke innholdet fra nettsiden i dine andre kanaler for å spare tid og ressurser. Andre kanaler kan være nyhetsbrev, post, Facebook, Twitter, aviser, inspirasjonsmagasin og lignende. Resirkulering av innhold gir deg bedre tid og bedre trafikk, og er man god på dette…

…får man svar.